Typowy skład rejsowego pociągu na „Osoblażce” to lokomotywa spalinowa typu 705 i jeden wagon typu Balm/ú. Tabor ten był sukcesywnie wprowadzany w latach 70. i z powodzeniem służy do dzisiaj.
Pociąg całą trasę z Osoblahy do Třemešnej pokonuje w 47 minut (w kierunku odwrotnym o 3 min. krócej) z prędkością do 40 km/h. Ograniczenie prędkości spowodowane jest licznymi na tej trasie zakrętami (aż 102 o różnym promieniu). Być może nie jest to prędkość zawrotna, ale – porównując ją z niektórymi ograniczeniami na głównych liniach normalnotorowych w Polsce – całkiem przyzwoita jak na kolej wąskotorową. Pomimo iż linia przebiega przez dość wyludnione tereny Moraw, pociągi nie jeżdżą puste. W niedzielne popołudnie wysiadło z pociągu kilkanaście osób.
Jak wiele prowincjonalnych linii w Czechach „Osoblażka” nie przynosi z pewnością wielkiego dochodu. Od kilku lat ilość kursowych połączeń na linii ciągle spada, lecz mimo tego czeski przewoźnik nie chce zrezygnować z jedynej wąskotorowej linii, która jest niewątpliwą chlubą czeskiego kolejnictwa i wzorem do naśladowania, chociażby dla coraz mniej licznych wąskotorówek w Polsce.
Stacja kolejowa w Třemešnej ve Slezsku leży na linii kolejowej nr 292 biegnącej z Šumperku do Krnova przez transgraniczny odcinek ze stacją w Głuchołazach, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy.
Dawniej istniała również stacja w Pokrzywnej. Na ten temat przeczytaj również wpis Do Jeseníka tranzytem przez Głuchołazy.