Chuchelná za polską granicą

W pobliżu granicy z Polską, w miejscowości Chuchelná, znajduje się niepozorna stacja końcowa linii kolejowej nr 318, biegnącej ze stacji Kravaře ve Slezsku.

Wagon motorowy 809 na stacji Chuchelná.

Wagon motorowy 809 209-0 na stacji Chuchelná, 2.03.14.

Linia ta o długości 9, 958 km stanowi jedynie pozostałość dawnej linii kolejowej biegnącej z Raciborza do Opawy o łącznej długości 29,434 km, uruchomionej w 1895 roku. Połączenie kolejowe pomiędzy tymi dwoma śląskimi miastami zostało przerwane w 1945 roku na skutek ustalenia granicy pomiędzy Polską a Czechosłowacją. Pozostały po polskiej stronie fragment linii kolejowej, obecnie rozebrany, został oznaczony nr 193.

Wagon motorowy 809 na stacji Chuchelná

Wagon motorowy 809 209-0 na stacji Chuchelná, po prawej słup kilometrażowy wskazujący odległość od Raciborza.

Stacja Chuchelna położona na pagórzystym terenie ziemi hluczyńskiej mieści się w odległości 11, 525 km od Raciborza i 17,909 km od Opawy. Zachowała urok prowincjonalnej stacyjki, do której co godzinę docierają słynne motoraczki.

Na stacji Kravaře ve Slezsku krzyżują się pociągi jadące w trzech kierunkach.

Na stacji Kravaře ve Slezsku krzyżują się pociągi jadące w trzech kierunkach: po lewej wagon motorowy 809 209-0 do Chuchelny, po prawej 814 919-4 z Hlucina do Opawy.

Można tam dojechać pociągami kursującymi ze stacji węzłowej Kravaře ve Slezsku, skomunikowanymi z pociągami kursującymi na trasie nr 317 Opava východ – Hlučín.

Na stacji Opava východ poc. pos. do Ołomuńca i os. do Hlučína.

Na stacji Opava východ od lewej wagon sterowniczy 80-29 008-7 jako poc. posp. do Ołomuńca i wagon motorowy 914 120-1jako poc. os. do Hlučína po prawej.

Dodaj komentarz